أحدث الموضوعات
recent

اسمع وحمل قصيدة احا a7a بصيغة mp3



انا قولت الحق في بلدنا قالولي احا انت كداب

و قافلو عليا في بلدنا يا احا يجيي ميت باب وباب

قالولي انتا حر امشي ومر قولتلهم احا دا السجن متر في متر

من هنا احا ومن هنا احا حطوني في سجن ليه بوابه ومفتاحها

في ايد مأمور اقل كلمة عنده طلعت هي احا

وطلعت مش انا بس اللي بقول احا

دا كل الشعب بيقول احا

بس انا اللى قولت احا والناس قاعده في مطرحها

ولما جوم يقعدوني جنبهم قولتلهم احا

احا علي النظام

واحا علي العظام اللى هما مش عظام

احا علي الجلاء

و احا علي الغلاء واللي من بعده الغباء

احا علي الحكومة

واحا علي البهوات اللى فاكرين انهم خلاص هيمسكونا

احا وبسجل اعتراضي

احا واقولها قدام البيه  قدام الباشا قدام القاضي

قول احا لو كنت فاضي

قول احا ان كنت عامل ان كنت قاضي

قول احا في وقت جازت فيه مقولتك

احا ممكن تحرر بيها اهلك وعيلتك

لأ يعني احا

اعترض أساسها احا

عياط العيل علي سريره في عز ليله يعني احا

احا علي العوالم اللى عاملين هوانم

وكل هانم وهانم يتقال لها يجي الف احا

احا علي الصفار اللي كان في الاصل خضار

و احا علي الدمار اللي كان اصلا عمار

و احا علي الشباب اللي شعروا ابيض و شاب من غير ما يقول احا

بعد مجهوده الطويل شد حيله وقال أمين

قالولوا:  أمين مين يا احا

لسه ادامك اكياس هم ولازم تفتحها

احا علي الاثار اللي بتسافر وطار

وادينا بنقول احا يمكن حد يسمعها

احتين وشخره وسب دين

فرحانه على ايه يا بلدى

دى خيبتك عالضفتين

ضفه "فلس" والتانيه "طين"

واتجمعت الضفتين تبقى على راى المثل

خخخخ " فلسطين "

ياللي هويت الاححه اح اح وقول احيه

ما جمال مسك الرئاسه

اوعاك تقولي ليه

ما حسني يبقي ابوه احا انت ماتعرفش ولا ايه 

للتحميل اضغط هنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا

زقاق النت

زقاق النت

ليست هناك تعليقات:

يتم التشغيل بواسطة Blogger.